ما را دنبال کنید
ساندویچ پانل چیست؟
ساندویچ پانل جایگزین مناسبی است برای مصالح سنتی یعنی اجری و سیمانی است که می توان با اطمینان کامل ان را در نظر گرفت، زیرا مزایای بسیاری نسبت به این مصالح دارد.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل جایگزین مناسبی است برای مصالح سنتی یعنی اجری و سیمانی است که می توان با اطمینان کامل ان را در نظر گرفت، زیرا مزایای بسیاری نسبت به این مصالح دارد.

از جمله سبک بودن ، تحویل و نصب بسیار راحت و سریع،قیمت مناسب ،از لحاظ کاهش هزینه های ساخت و ساز مقرون به صرفه است ،ودرمصرف انرژی ها بسیارصرفه جویی می شود. ساندویچ پانل سازه ای می باشد،که از چند لایه متصل به هم تشکیل شده است .لایه های ساندویچ پانل هر کدام خاصیت فیزیکی ومیکانیکی دارند ومختص به مکانی با کاربرد خاص است .ولی در حالت کلی به دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات ساندویچ پانل دیواری و سقفی

ساندویچ پانل دیواری سقفی :از سه لایه تشکیل شده است دو ورق فولادی و هسته ی میانی به عنوان عایق می باشد ورق های ساندویچ پانل ، ورق الومینیوم : به ورق های نازکی گفته میشودکه قابل انعطاف ، خم کردن است و به دلیل نرم بودن ان راحت به دور اجسام پیچیده می شود ، ویژگی خاص ان ضد خوردگی می باشد. ورق گالوانیزه ورقی است با خاصیت ضد خوردگی ، وزن سبک واتصال قوی ومستحکم است. فولاد اهن است که در فلز روی غوطه ور شده است ورق الوزینک ورقی است که ازالومینیوم و روی و سیلکون تشکیل شده است که دچار خوردگی وزنگ زدگی نمی شود این خواص موجب طول عمر بالای ورق ها می شود و عایق میانی این سازه از پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه است که خواص همه ی این فوم های عایق ضدحریق هستند. مهمترین این فوم ها فوم پلی یورتان است که نسوز یا کندسوز بودن ان قوی تر از باقی فوم های عایق است از ورق الوزینک هم بسیار استفاده می کنند. در دو نوع خام و رنگی دربازار موجود است ورق خام گران تر از ورق رنگی کوره ای است.
مشخصات فنی ورق های ساندویچ پانل

انتخاب یک نوع از ساندویچ پانل بستگی به شرایط  نوع سازه یا ساختمان دارد که شامل دیوار های داخلی و خارجی و سقف می باشد و همچنین دمای محیط داخلی و اب و هوای منطقه مورد نظراست یکی دیگراز عوامل مهمی است که در انتخاب ساندویچ پانل باید در نظر گرفته شود. ساندویچ پانل ها منحصر به فرد هستند عملکرد حرارتی بالا، تداوم عایق، حداقل نشت هوا و از بین بردن تراکم حفره بین سازه های دیواری و سقفی را فراهم می کند، نتیجه استفاده از این سازه ساختمانی ایمن  و زیبا را در اختیار ما قرار می دهد. که این فواید در محیط ها با رطوبت بالا و ساحلی برای پوشش این مناطق بسیار مفید است. ورق گالوانیزه و ورق الوزینک به صورت رولی موجود هستند که ضخامت این ورق ها می تواند: ورق الوزینک 70 سانتیمتر شروع می شود تا 130سانتی متر می باشد ، ورق الومینیوم از 0.2 میلیمتر تا 2 میلیمتر برای مصارف ساختمانی باشد. ضخامت پانل ها از 4 ،6،8 سانتی متر برای ساندویچ پانل دیواری و برای ساندویچ پانل سردخانه ایی از 10،12.5،15،18،20سانتی متر و ساندویچ پانل سقفی عرض 1.08 متر که مفید ان 1.01 متر است و طول تمام این ساندویچ پانل ها از 1 متر تا 12 متر به دلخواه تقاضا کننده است.
ضخامت ساندویچ پانل

این پانل ها در ضخامت 4 الی 25 سانتی متر و به طول دلخواه برحسب سفارش تولید می گرددو این امکان به مشتری کمک می نماید تا کاهش قابل توجهی در هزینه حمل ، نصب ودورریز به عمل آورد ساندویچ پانل ها از 5 لایه تشکیل شده است لایه محافظ درونی وبیرونی ودولایه چسب مخصوص عایق عایق پلی یورتان فوم داخل ساندویچ پانل نیزازجنس فوم پلی یورتان با دانسیته 40 کیلوگرم برمتر مربع می باشد.
ویژگی های ساندویچ پانل:    
        
    مقرون به صرفه بودن ،عمر بالا
    تحمل قابل توجه فشار بار
    چسبندگی فوم به ورق
    مقاومت شیمیایی
    وزن سبک
    عایق دربرابر صدا
    مقاوم در برابر اتش
    عایق در برابر رطوبت
    عایق در برابر سرما و گرما
کانکس پیچ و مهره ای | کانکس پیش ساخته با ساندویچ پانل
کانکس جوشی و کانکس پیچ و مهره ای در ساختار کانکس پانلی مورد استفاده قرار می گیرد