ما را دنبال کنید
مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل
ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد.

درباره مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یک ساختار سبک و مرکب است که از دو طرف به دو لایه محدود شده و در وسط یک لایه عایق قرار دارد که ماده عایق می بایست بسیار نرم و سبک و دارای خواص فیزیکی خاص باشد. ساندویچ پانل ها به دو گروه سقفی و دیواری تقسیم می شوند و جایگزین بسیار مناسبی برای دیوارها و تیغه های آجری و سفالی می باشند.

مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل

این ساندویچ پانل ها در انواع ساندویچ پانل پلی یورتان ، ساندویچ پانل سقفی ساندویچ پانل دیواری،ساندویچ پانل سردخانه ای تولیدمی گردد. ساندویچ پان از دورو ورق تشکیل شده ونوع ورق می تواندورق گالوانیزه،آلومینیوم،آلوزینگ و یا دورو فویل  باشد . با توجه به تنوع پانل ها در نوع استفاده از ورق باید توجه داشت که ورق تاثیر بسیاری در کیفیت و دوام و عمر آن دارد.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی با استفاده از بهترین مواد اولیه ، تکنولوژی روز و پرسنل متخصص و متعهد ، از ضخامت ۴ الی ۲۰ سانتی متر با فوم تزریقی پلی یورتان سخت ( دانسیته ۲±۴۰) تولید می شود . این پانل مقاوم در برابر رشد گیاهان و قارچها بوده و به علت نداشتن بو ، عدم ریزش مواد و عدم امکان زندگی حشرات در داخل فوم بهترین نوع پوشش در سقف مجتمع های صنعتی می باشد.

ساندویچ پانل دیواری

نوعی از مصالح ساختمانی که از دو لايه ورق که مابين آنها فوم تزريق شده است و جهت پوشش ديوار بکار مي رودرا ساندويچ پانل دیواری مي نامندکه بهترين نوع فوم مصرفی در ساندويچ پانل ديواري فوم پلی اورتان مي باشد.پانل دیواری یکی ازبهتربن گزینه ها جهت پوشش دیواره های فضاهای صنعتی،سردخانه ها ، کانکس ها ، ساختمان های پیش ساخته و.. می باشد.

ساندویچ پانل سردخانه ای


ساندویچ پانل سردخانه ای sandwich panel for cold storage برای ساختن و اجرای سردخانه های بالای صفر ، زیر صفر ، و تونلها ی منجمدی در ساختمان های صنعتی مانند کارخانه های صنعتی ، ساختمان های عظیم ، سوپرمارکتها ، انبار و دیگر صنعت ها نظیر دام داری و صنایع کشاورزی ، فروشگاه های مربوط به صنعت سردسازی ، مساکن ، هتلها ، ورزشگاهها ، صنایع مواد غذائی ، حیوانی ، دریائی ، بستنی ، صنایع تجهیزات پزشکی ، آزمایشی ، بیمارستانی ، دارویی ، تولیدی گل و گیاهان  استفاده می شود . ضخامت ساندویچ پانل سردخانه ای sandwichpanel for cold storage گاه به ۸ سانتی متر یا حتی بالاتر هم می رسد.

پانل اتاق تمیز (clean room)

اتاق تمیز یا کلین روم به مکان هایی گفته میشود که باید حداقل امکان ورود و خروج هوا وجود داشته باشد و جریان آلاینده هایی ماننده گرو غبار ، میکروبهای معلق در فضا ،بخار مایعات و … به آن وارد نشود هیچ جریان خارجی نباید وارد شود حتی افرادی که به این مکان ها ورود و خورج میکنند ابتدا باید دوش هوا گرفته و لباس مخصوص داشته باشند به همین جهت باید از سقف و دیواره های مخصوص استفاده کرد که امکان ورود و خروج هوابه کمترین مقدار ممکن برسد.

ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل  آلومینیوم  ترکیبی از دو طرف ورق فولادی که با آلومینیوم پوشش داده شده است که مقاومت فولاد را در برابر خوردگی بسیار بالا می برد و قسمت روی آن با یک لایه پرایمر مخصوص و ۲۵ میکرون رنگ پلی استر کوره ای پوشانده است و در بین آنها یک لایه عایق پلی اورتان سخت با ساختار سلول بسته می باشد که این ساختار پلی اورتان را در زمره بهترین عایق های حرارتی و صوتی قرار می دهد.

مشخصات فنی انواع ساندویچ پانل


ساندویچ پانل مقاومت بالایی دارند در نتیجه طول عمر بالایی نیز دارند.

انواع ساندویچ پانل ها از لحاظ رنگ ، رنگهای متنوعی دارند.

اندویچ پانل ها از  لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند و هزینه های اضافی را در پروژه ها به شدت می کاهند.

ساندویچ پانل ها قابل شستشو بوده و از نظر بهداشتی بسیار مناسب می باشند. به همین دلیل استفاده از ساندویج پانل ها در اتاق تمیز بسیار گسترش دارد.

 از ویژگی های ساندویچ پانل ها می توان به سازگاری با اقلیم های مختلف اشاره کرد.

 پانل ساندویچ برای تمام مناطق و آب و هوا و شرایط اقلیمی مناسب بوده و قابل اجرا می باشند و بدون نیاز به قالب بندی هستند.

ساندویچ پانل ها خاصیت انقباض و انبساط خیلی پایینی داشته و در برابر رطوبت بسیار مقاومند.

ساندویچ پانل ها در مقابل آلودگی ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. عایق فوم پلی یورتان بسیار در برابر آلودگی مقاوم است .

ساندویچ پانلها در برابر رانش زمین و زلزله بسیار مقاومت اند و در صورت بروز حادثه دچار آسیب کمتری می شوند و ایمنی بیشتری دارند.

ساندویچ پانل ها در قبال محیط زیست بسیار سازگار هستند. یکی از دلایل این ویژگی دود زا نبودن آن است .

ساندویچ پانل ها در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم هستند.

ساندویچ پانل ها عایق اشعه ماوراء بنفش هستند. این می تواند به دلیل استفاده از ورق های آلوزینک نیز باشد

ساندویچ پانل ها در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم هستند. استفاده از لایه ورق آلوزینگ چنین ویژگی را فراهم می آورد.

ساندویچ پانل ها در مقابل حشرات آلودگی میکروبها ، باکتریها به دلیل استفاده از فوم پلی یورتان مقاومند.

تفاوت ساندویچ پانل با 3d پانل چیست؟
بررسی ویژگی های ساندویچ پانل و پانل های سه بعدی